dilluns, 1 d’abril del 2013

Vilanova - Turó de l'Home - Pla de la Calma - Vilanova

Sortida des del CCVV a les 7:15 h, en Miguel, Albert, Josep Maria, i Oscar. Amb una temperatura de 7-8ºC agafem camí del riu direcció a La Roca, LLinars, Vilalba de Sasserres, Sant Esteve de Palautordera i Musqueroles, tot just arribant a Musqueroles ens sorpren gratament la inesperada trobada d'en Joan Ramón que s'incorpora al grup, doncs havia vingut en cotxe fins S.Esteve. Després de 34 km rodant en pla, arribem a Musqueroles a les 9:15 h., on fem un petit esmorçar per tal d'iniciar l'ascens cap al Turó. Iniciem l'ascens a bon ritme, però en Miguel, que portaba sobrepès a la seva motxila, va agafar mal d'esquena, tot i així va voler pujar fins a dalt, de manera que vam ralentitzar una mica l'ascens. Sobre les 11:45 h., després dels 5 km de carretera finals d'ascensió arribem al Turó de l'Home, fem uns entrepans i ens acomiadem d'en Miguel que decideix baixar per carretera de tornada cap a Vilanova, val a dir que amb el seu mal d'esquena va ser capaç de pujar fins allà. Baixada de vertígen pel semi corriol que porta fins a la Font de Pasavets, Santa Fe i remontada cap a Coll de Te per un corriol travesant per boscos i caigudes d'aigua realment espectaculars, fins arribar al poble del Montseny. Des de el poble del Montseny, vam continuar l'ascensió de 10 km. i 800 metres positius fins el Pla de la Calma. Pujada que es va fer molt llaga per a tots com a consequència dels 80 km. que portavem a sobre. Un cop a dalt la recompensa d'una baixada rapidíssima per Vallforners, fins a Cànoves. Arribats a aquest punt en Joan Ramón ens deixa per tornar cap a Sant Esteve de Palautordera, on havia deixat el seu cotxe, i els demés tornem cap a Vilanova passant per Marata, Cardedeu, i La Roca. Sortida llarga i dura, gaudint de bona companyia i les vistes que mostra un entorn natural com el Montseny. Segons index IBP, han sortit 123,6 Km. i ascensió total 3.615 m+.