dissabte, 3 de desembre del 2011

Travessa del Montsant

Sortida des del CCVV a les 6:00, per estar a punt de fer un petit mos a les 8:00 a Cornudella de Montsant. Albert, Miquel, Oscar, Jaume, Lambert i Carles. Només començar... primer problema, la brida de la tija d'en Jaume, sense rosca, el seient no s'aguanta i no ho podem mig sol.lucionar fins les 9:30, comencem la ruta doncs amb retard, un quart de pujada, i el seient es nega a quedar al seu lloc, unes quantes pedres a dins, i ja no baixa més, la ruta es preveu llarga... després de l'aproximació a la serra, comencem els corriols, fantàstics, llàstima de la boira, corriols i corriols al costat dels penyasegats amb molta boira, en alguns llocs s'ha de pujar a peu, però el recorregut s'ho val, després d'unes quantes pujades trencadores, per pujar a dalt de la Serra Major, toca carregar la bici a l'esquena una estoneta, esmorcem i fem tota la Serra Major, que tot i anar de cara avall, no ho semblava gens, ja que havíem de superar moltes pedres i turons que feien que s'anéssin carregant les cames, en Jaume una miqueta mes tocat que els altres, no feia res més que buscar un poble, i de poble... res de res, fins fer tota la Serra. Per baixar a Cabacés, corriol de baixada trepidant fins l'ermita de la Foia, segona averia greu, en Miquel té el cable del canvi desfilat i ha fet que la cadena quedés clavada entre els radis, 30 minuts per sol.lucionar.ho, a Cabacés, en Jaume i en Miquel ens abandonen per tornar per carretera, els demés continuem, això sí, per unes pujades infernals que fan que donem totes les reserves i més, ens costa molt arribar a la Morera de Montsant, on podríem haver baixat carretera fins Cornudella, sino fos, perquè encara ens quedava una hora de sol, i l'Albert, previsor, portava un segon track per acabar la ruta per corriols, ja no quedaven forces però si ganes, baixem molt per corriols i també hem de pujar una mica per corriols fins trobar altre cop la carretera, que ara sí agafem per arribar ja fosc. Ruta molt, molt dura amb recorregut molt tècnic per qui vulgui fer la major part dels corriols a dalt de la bici. 52km i 1920+